2020. július 22., szerda

Óriáskifli

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
2 dkg élesztő
1 tk. só
2 dl tej
1,5 dl víz
1 ek. kacsazsír (más is lehet, nekem ez volt itthon)
lekenéshez: 1 ek tej+ tört tökmag (ez opcionális)
Elkészítés:
Igen, ez a történet is a kenyérsütővel kezdődik nálam. Belemértem a tejet és a vizet, rákanalaztam a zsírt, majd hozzátettem a lisztet, sót, végül rámorzsoltam a 2 dkg élesztőt. Hagytam, hogy a gép szépen kidolgozza a tésztát. Amikor elkészült, kivettem, gombócra igazítottam, és letakarva 20 percet pihentettem. Utána kettévágtam a tésztát, két gombócot formáztam, és újabb 15 perc pihenő következett. Lisztezett munkafelületen oválisra nyújtottam, majd feltekertem kifli alakban egyenként. Aztán sütőlapra tettem, lekentem tejjel és hagytam fél órát újra kelni. Közben bemelegítettem a sütőt. Újra lekentem a kifliket, - amik ekkor már hatalmasak voltak- és megszórtam egy kis tört tökmaggal. Sütőbe tettem, és beloccsintottam a tűzteret, hogy gőz keletkezzen. Kb. 20-25 perc alatt sült meg nekem. Utána rácsra tettem, lespricceltem kevés vízzel, és hagytam kihűlni.


Mindig tanul, lát valami újat az ember lánya. Mint most én ezt az óriás kifliket, melyeknek eredeti leírásáért köszönet Trencsényiné Marikának! Nekem elég kis bucik lettek, talán jobban el kellett volna nyújtanom a tésztát, de a lényeg, hogy Bencének nagyon tetszettek. A képen látható szendvics neki készült, szerintem kibírja vele a délutánt! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése