2020. július 30., csütörtök

Töltött paprika

8 db közepes TV paprika
50 dkg darálthús
10 dkg rizs
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
8 dl sűrített paradicsom
csipet cukor
ételzesítő és őrölt bors ízlés szerint
2 tk. fűszerpaprika
kevés olaj
Elkészítés:
A paprikák előkészítésével kezdem. Én úgy szoktam, hogy egy éles késsel levágom "kapalszerűen" a száruknál, kiemelem a csummát, és kiütögetem az esetleg benne maradt magokat. Kiöblítem és félre teszem. A hagymát apróra vágom, és két kanálnyi olajon megdinsztelem. Kicsit hűlni hagyom. Egy tálba addig beleteszem a húst, a rizst és a fűszereket. Belenyomom a fokhagymát, végül rákanalazom a hagymát és jól összedolgozom. Megtöltöm a paprikákat, ügyelve, hogy a töltelék egészen az aljáig lejusson, ne maradjon levegős üres rész. A paradicsomsűrítményt lábosba öntöm, felengedem 5 dl vízzel, cukorral és ételízesítővel beízesítem. Felforralom, s ha már fő, egyenként beleengedem a paprikákat. Ha nem lepi el a lé, lehet még egy vizet tenni hozzá. Közepes lángnál kb. 40 perc alatt megfőzöm. Ha elzárom a gázt, rajta hagyom a fedőt, így a saját gőzében még tud puhulni.

Sokan tesznek utolsó mozzanatként egy vékony rántást a töltött paprikára. Én nem szoktam. Olyan arányban készítem a levet inkább rá, hogy a kellő mértékben besűrűsödjön mire a paprika elkészül. De ez természetesen ízlés kérdése.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése