2020. augusztus 17., hétfő

Zöldséges lapcsánka

Hozzávalók:
1 db közepes cukkini
2 közepes krumpli
3-4 fej csiperke gomba
1 duci gerezd fokhagyma
1 db kicsi fej hagyma
2 db tojás
1 tk. kakukkfű (nekem két ág friss)
petrezselyemzöld apróra vágva
só, őrölt bors ízlés szerint
finomliszt, amennyit felvesz
+ kevés olaj a sütéshez
1 kis poharas tejföl és egy pici só, valamint kevés reszelt fokhagyma nagyon finom "kencét" ad az ételünk mellé.
Elkészítés:
A meghámozott krumplit, darabolt gombát, fokhagymát, hagymát a késes aprítóba tettem, és ott jól összezúztam. A cukkinit viszont csak megmostam, végeit levágtam és lereszeltem. Mindet egy nagy tálba tettem, majd hozzá ütöttem a tojást, megszórtam a sóval és borssal, valamint hozzáadtam az aprított petrezselymet és száráról lehúzgált kakukkfű levélkéket. Összekevertem, majd adagoltam hozzá a lisztet, hogy egy sűrű,de nem uralkodóan liszt ízű masszát kapjak. Serpenyőben olajat melegítettem, és egy kis merőkanállal halmokat raktam a masszából bele. Jó, ha az első adag amolyan próbasütés, mert akkor úgyis kiderül, ha esetleg túl lágy a keverék, és még pici lisztet igényel. Ezután szép sorban aranybarnára sütöttem az összes lapcsánkát. Szalvétával bélelt tányérra szedtem, hogy a felesleges olajat leitassam róla.

Tudom, ez már nem az első lapcsánka recept, ami felkerült a blogomba. Nem is azért írtam, hogy a bejegyzések számát gyarapítsam, csak hogy megmutassam, milyen sokféle módon lehet ezt az egyszerű de tényleg nagyszerű és finom ételt elkészíteni. Az összetevőknek  csak az ízlésünk és a fantáziánk szab határt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése