2020. augusztus 25., kedd

Amerikai káposztasaláta

Hozzávalók:
1 db kisebb fej káposzta (mint egy sárgadinnye, nekem akkora volt)
3 csinos szál sárgarépa
3 db kisebb fej hagyma (a lila mutatósabb, nekem most sima volt)
Mártáshoz:
2 dl majonéz (én így készítem, csak most dupla adagból:
 https://ugymintotthon.blogspot.com/2015/08/majonez-konnyen-egyszeruen.html)
2,5 dl tejföl
2 tk. mustár
1/2 citrom leve
pici cukor
só és frissen őrölt bors ízlés szerint
Elkészítés:
Elsőként én a mártást készítettem el. Kóstolgatni kell, hiszen mindenkinek más ízvilág jön be. Így lehet játszani a só, a bors, a cukor, a citrom vagy a mustár adagolásával. Lényeg az, hogy egy harmónikus, krémes öntetet kapjunk. Mehet be a hűtőbe letakarva. A káposzta külső leveleit leszedem, kettévágom, kiveszem a torzsa részt, majd még megfelezema darabokat. Aztán vágódeszkán egy éles késsel amennyire csak lehet, szép vékony szeleteket vágok belőle, majd szétszedem és egy nagy tálba teszem. A hagymát megtisztítom, félbe, majd szálasra vágom. Mehet a káposztához. A megtisztított sárgarépát a négy oldalas reszelő legnagyobb lyukán lereszelem, és az is a tálbakerül. Kis sót szórok rá, és alaposan összeforgatom, hogy lehetőleg majd minden adagba egyenlően kerüljön a káposztából, hagymából, répából. Jöhet rá az öntet, amivel szintén jól átkeverem. Fedőt teszek rá, és hűtőbe rakom, hogy az ízek kicsit összeérjenek. Szerintem a hússütések kihagyhatatlan kísérője ez a saláta.

Holnap ebédre már pácolódnak a húsok,  úgy gondoltam, nem is lenne igazi a kínálat, ha ez a saláta kimaradna. Bár lehet, hogy könnyelmű voltam az előre elkészítéssel, mert ugyan jót tesz neki ha pihen, és veszít a roppanósságából, de ugyanakkor kóstolás címen gyorsan fogy is a tálból :-D

1 megjegyzés:

  1. Nagyon egyszerű, szinte minden van a kamrába ami kell hozzá, már a számban érzem az ízét, elkészítem bizony ám! Szia Timike!

    VálaszTörlés