2020. szeptember 25., péntek

Zöldséges grízgaluskaleves


 Hozzávalók:

40 dkg fagyasztott zöldségkeverék 

10-15 dkg karfiolrózsa

1 kis csokor petrezselyemzöld

1,5 liter alaplé (maradék húsleves is lehet, de ha kockából csinálod, én akkor sem ítéllek el)

ízlés szerint só/ételízesítő

csipetnyi őrölt fehérbors

2 ek. olaj

grízgaluskához:

1 db tojás

csipetnyi só

3 ek. búzadara

Elkészítés:

Egy lábosba beleöntöm a kevés olajat, majd miután picit melegszik, ráteszem a fagyasztott zöldségeket és az apró rózsáira szedett karfiolt. Alaposan átforgatom, majd öntök rá pár decinyi vizet ami ellepi, megszórom ételízesítővel, és kevés őrölt fehér borssal. Fedő alatt hagyom, hogy párolódjon. Közben a tojást egy kis tálkába ütöm, villával alaposan felverem, megsózom, és beledolgozom a búzadarát. Nem árt, ha pihen kicst, közben megduzzadnak a daraszemek. Ha szaggatás előtt nagyon sűrű lenne, kortynyi vízzel lehet lazítani. Ha a zöldségek már majdnem puhák, akkor a közben jól felmelegített alaplevet a  lábosba öntöm, és hagyom, hogy gyöngyözni kezdjen. Lehet beleszaggatni a galuskákat. Én egy kávéskanál segítségével formáztam kicsi daragaluskákat, mert fővés közben még úgyis nőnek. Kicsire vettem a leves alatt a lángot, rátettem majdnem teljesen a fedőt, és hagytam, hogy  a grízgaluskák megfőjjenek. Nem baj, ha nem "harmatgyengék" amikor elzárjuk a gázt, hiszen a fedő alatt gőzben is tovább puhulnak még. Persze ilyenkor folyadékot is szívnak magukba, erre figyeljünk amikor felöntjük a levest. Végül egy kevés petrezselyemmel megszórjuk, és lehet tálalni.


Nem vagyok álszent, így bátran bevallom, hogy én bizony olykor főzök mirelit zöldségekből, gyümölcsökből, sőt (tudom most lesz aki elítél) de alkalmanként leveskockát is használok. Most úgy hozta a helyzet, hogy megkívántam egy kis meleg levest, de friss zöldségekből csak a tegnap használt karfiolból maradt pár rózsa, így jó szolgálatot tett a fagyasztóban lévő franciasaláta keverék. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése