2020. november 19., csütörtök

Mákos guba (piszok egyszerűen)


 Hozzávalók:

8 db kifli (nem baj, ha másnapos)

5 dl tej

1 cs. vaníliás cukor

8 dkg cukor

8 dkg darált mák

pici reszelt citromhéj

+ ízlés szerint méz

Elkészítés:

A kifliket egyforma vastag karikákra vágom és egy tálba teszem. A tejbe elkeverem a vaníliás cukrot és felforralom. A mákot összekeverem a cukorral, reszelt citromhéjjal. (ez ki is hagyható belőle) És most jön a "melós" része a dolognak. Korábban mindig egyszerűen nyakon öntöttem a karikázott kiflit a tejjel, de valahogy nekem túl szottyos lett. Finom volt úgy is, de nem igazán mertem volna fotózni vagy vendégnek mutogatni. Ma már rászánom azt a kis időt, és a tejbe egyenként mártom bele a villára tűzött kifliket. Mártom, és teszem a porcelántálba. mikor egy egy réteg bekerül, megszórom a cukrozott mákkal. Addig rétegezem, míg a kifliből tart. Finoman összemozgatom a rétegeket, de úgy,m hogy ne nagyon törjenek. Tálaláskor mindenki meglocsolja az adagját mézzel, úgy esszük. 


Nagyon szeretem a mákos gubát, bár gyerekkoromra nem volt jellemző, hogy anyukám készített volna. Ez valahogy kimaradt, felnőtt fejjel ismerkedtem meg vele. Nézegettem a recepteket, s látom, hogy nagyon sokan összesütik tepsibe téve, vagy éppen vaníliás öntetet készítenek hozzá. Úgy is kipróbáltam, de nekem így,  a maga egyszerűségében az igazi! 

1 megjegyzés:

  1. Valószínű holnap készül nálam a guba, köszönöm a gondolat ébresztést!

    VálaszTörlés