2020. november 9., hétfő

Nyúl őszi körettel (nálam forrólevegős sütőben készült)


 Hozzávalók:

1 kg nyúlhús

szeletelt mangalica szalonna( ahány hús, annyiszor egy szelet)

só, frissen őrölt bors, szárított rozmaring

3 gerezd fokhagyma

Körethez:

sütőtök, pár fej gomba, lilahagyma (nem írok adagokat, kinek-kinek ízlése szerint)

Elkészítés:

Egy tálkába összekevertem sót, őrölt borsot és szárított rozmaringot. Ezzel a keverékkel bedörzsöltem a húsdarabokat, és mindegyikre ráhajtottam egy szelet szalonnát, amit fogpiszkálóval megtűztem. Bepakoltam a forrólevegős sütő kosarába (nekem egyszerre 3 db comb fért bele, aztán a comb és gerintdarabok) és először 160 fokon 30 percig, majd fordítás után 180 fokon még 15 percig sütöttem. Nem kellett rá plusz zsiradék, elég volt ami kisült a szalonnából. A fokhagymagerezdeket csak úgy mellé dobáltam. Barnára sültek, de a "tokjukból" krémesen kinyomhatóak voltak. Ezeket az első 20 perc után kiszedtem. Amikor a húsok belül puhára sültek, kívül pedig szép ropogósak lettek, tányérra szedve félretettem őket. A Sütő aljából kikanalaztam kevés fűszeres zsírt, abba megforgattam a kockázott sütőtököt, szálasra vágott lilahagymát és a gombát. Betettem a kosárba, és 140 fokon 20 perc alatt megsütöttem. 


Természetesen sima sütőben is elkészíthető ez az étel, de ha már van egy ilyen masinám, szeretm kihasználni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése