2020. november 13., péntek

Rántott húsos palacsinta


 Hozzávalók:

6 db vastagabbra sütött palacsinta

Egy adag pörkölt (nálam most 2 db felsőcomb és 2 db alsócomb volt pörköltként a hűtőben, azt hasznosítottam)

1 ek tejföl

panírozáshoz:

liszt-tojás-zsemlemorzsa

olaj

Elkészítés: 

Mivel nekem készen várakozott a hűtőben a csirkepörköltöm, aránylag egyszerű dolgom volt. Leszedtem a húst a csontról, és beletettem szépen a késes aprítóba. Kanalaztam rá keveset a sűrű szaftból, és tettem hozzá egy kis  tejfölt. Krémesre dolgoztam, aztán kiszedtem egy tálba. Félretettem, és nekiláttam a palacsintáknak. Nem eröltettem meg magam, hiszen csak hat darabot sütöttem,látva a töltelék mennyiségét. Úgy számoltam, hogy minden palacsintába egy púpos evőkanálnyi húsos masszát teszek majd. Ügyesen kalkuláltam, pontosan elég lett! Még melegen be is töltöttem, így könnyű volt bánni a palacsintákkal. Középre ment a töltelék, aztán szápen felhajtottam a palacsintát jobbról,balról, alulról és felülről. A biztonság kedvéért, hogy szét ne nyíljanak, mindegyiket megtűztem egy fogpiszkálóval, amit aztán sütés után egy mozdulattal ki is húztam a csomagokból. Míg elmosogattam, addig meghültek annyira a kis batyuk, hogy kényelmesen be tudtam panírozni, majd forró olajban szépen kisütöttem mindet.

Nálam most párolt rizs és egy kis tartármártás volt a kísérő, de bármilyen köretet lehet választani. 

Nem igazán vagyok nagy palacsinta rajongó, de a fiúkat szivesen meglepem finomságokkal. Ez a mostani palacsinta több szempontból is jó választás volt. Egyrészt úgy az adag már kevés lett volna a három fős családnak, másrészt pedig Bence nem igazán rajong a csirkepörköltért. A húsos rántott palacsinta viszont nagyon ízlett neki! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése