2021. január 18., hétfő

Nyúl zöldségekkel (forró levegős sütőben készítve)


 Hozzávalók:

1 kg konyhakész nyúlhús

20 dkg füstölt szalonna

1 ek olaj

2 kk. fokhagyma fűszersó

1 ek. csirke fűszersó

Ízlés szerint zöldségek, nálunk kelbimbó és karikákra vágott sárgarépa

Elkészítés:

A nyul darabokat megtörölgetem és egy vágódeszkán egymás mellé sorakoztatom. Nagyon spórolósan megcsepegtettem őket az olajjal, csak annyira, hogy a fűszer rajta maradjon. A csirke fűszersót és a fokhagymaport összekeverem, ezzel szórom meg a húsdarabokat. Szerencsésebb lett volna, ha bacon szeletek vannak itthon, de a célnak a füstölt szalonna is megfelel, csak ezt nem tudtam olyan vékonyra szeletelni. De megoldottam, fogpiszkáló segítségével rátűztem a húsdarabokra. Elrendeztem a forrólevegős sütőm kosarában. (egyszerre nem fért mind bele) Első körben 180 fokon sütöttem 20 percig. Közben megtisztítottam a sárgarépát és felkarikáztam. A kelbimbó fagyasztott volt, azzal nem akadt tennivaló. Amikor kattant a masina, akkor kihúzva a kosarat megfordítottam a húsdarabokat és mellé szórtam a zöldségeket. Kicsit megdöntöttem a kosarat, így a kanállal tudtam felszedni némi zsiradékot, amit a zöldségekre csorgattam. 200 fokra tekertem a hőfokot, és még bő 10 percet sütöttem. 


Az étel természetesen sima sütőben is elkészíthető. A zöldségek ízlés szerint variálhatóak, érdekes és finom szinfoltjai lesznek az ebédnek. Érdemes elkészíteni, ha szeretitek a nyulat, ami egy kiváló fehérjeforrás, egészséges husával. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése