2021. február 5., péntek

Sárgaborsó főzelék

Hozzávalók:

50 dkg sárgaborsó

1 nagyobb fej hagyma

3 gerezd fokhagyma

ízlés szerint őrölt bors

1 közepes szem krumpli

2 tk étkezési keményítő

2-3 ek. olaj

1 liter alaplé (lehet kockából, vagy maradék húsleves is)

Elkészítés:

A sárgaborsót tálba öntöttem, és kétszer jól átmostam. Aztán beáztattam annyi vízbe, ami bőségesen ellepte, és hagytam jó másfél órát duzzadni a szemeket. Utána szűrőbe öntve lecsepegtettem. A krumplit megtisztítottam és nagyon kicsire daraboltam. A hagymát és a fokhagymát apróra felkockáztam, és az olajon megfutattam. Erre öntöttem rá a sárgaborsót, a krumplit, megszórtam a fűszerpaprikával, átforgattam, és felöntöttem az alaplével.  A lényeg, hogy bőségesen ellepje a folyadék. Ízesítettem még egy kevés őrölt borssal, majd lefedve és időnként megkevergetve addig főztem, míg a szemek szét nem mentek. Egy villával kicsit rá is segítettem, így elkerülhető a botmixerezés. Mivel nem leves, hanem főzelék, kifejezetten  jól áll neki szerintem, ha nem teljesen sima krém az egész, vannak benne apró darabkák, amikre rá lehet harapni. A keményítőt kicsi vízben csomómentesre kevertem, és ráöntöttem a borsóra. Összeforraltam és már el is zártam a főzelékem alatt a gázt. 

 Természetesen sertéspörkölttel és savanyúkáposztával kínáltam. Na persze ettől még nem lett menzaebéd, mert arra ügyeltem, hogy ne érje el sűrítés után sem a betonkeménységet :-) 

Az alapgondolatért köszönet a SK csapatának! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése