2021. február 28., vasárnap

Savanyú levélbe töltött káposzta


 Hozzávalók:

1 kisebb lapos fej savanyított káposzta

60 dkg darált hús
25 dkg füstölt hús(lehet kolbász is)
20 dkg rizs
fűszerpaprika
ételízesítő
őrölt bors
1 fej kisebb hagyma
2 gerezd fokhagyma
1-2 ek sűrített paradicsom

1 liter paradicsomlé

Elkészítés: 

Azzal kezdtem, hogy a káposzta torzsáját beljebb vágtam, és lefejtettem a leveleket. Mivel kicsit savanyúbbak voltak, mint azt szerettem volna, így átmostam őket. Az ereket levágtam a levelekről és ketté is vágtam őket. Így is elég szép töltöttek lettek, nem akartam annyira nagyokat készíteni. 

Aztán összeállítottam a tölteléket. A húst egy tálba tettem, ráöntöttem a megmosott és jól lecsepegtetett rizst. A késes aprítóba beletettem a fokhagymát, nagyobb darabokra vagdalt hagymát, a füstölt hús egy részét és a sűrített paradicsomot. Összedolgoztam és a húshoz kanalaztam. Nem szoktam külön megdinsztelni olajban a hagymát, elég ideje van megfőni a töltelékben. Nem kell még az a plusz zsiradék is, így is kerül bele elég. Aztán már csak a fűszerezni kellett.  Ételízesítö (vagy só), őrölt bors, fűszerpaprika. A sózással óvatosan, ha füstölt húst használunk! Kézzel jól összedolgoztam a masszát, és a leveleket szépen betöltöttem. A maradék kis káposztafejecskét apróra vágtam, ezzel ágyaztam meg a lábosban a káposztabatyuknak. Közéjük tettem a füstölthús darabokat és felengedtem a paradicsomlével. (ha nem elég, meg lehet pótolni egy kis vízzel) Közepes lángon késze főztem. 


Van aki rántással fejezi be a káposztafőzést, én nem szoktam. Nekünk elég az a sűrűség, amit a paradicsomlé főzés közben "produkál"

Nem igazán szoktam savanyú leveleket tölteni, ez most egy hírtelen ötlet volt tőlem, de nagyon bejött mindenkinek. Bár azért az igazi favorit mégiscsak a jó öreg szabolcsi töltöttkáposzta marad :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése