2021. február 17., szerda

Zöldséges rizs (avagy "kicsi kínai" rizsmentés :-) )


 Hozzávalók:

1-2 adag maradék párolt rizs (lehet rizibizi is)

2 db tojás

1/2 csomag kínai zöldségkeverék (én a Lidl-es fagyasztottat használom)

só, frissen őrölt bors

1/2 kisujjnyi tisztított gyömbér

2 evőkanál olaj

2-3 ek. szójaszósz

Elkészítés:

Ahogy Fördős Zé mondta, (akitől az ötlet származik, s amiért ezer köszönet) a legjobb, ha előző napi a rizs, mert akkor kicsit már megszárad, nem ragacsos. Egyenlőre tegyük azonban félre. Én a wokba olajat melegítettem, majd pár pillanat múlva beleszórtam a fagyasztott zöldségkeveréket, ráreszeltem a friss gyömbért. Kevergetve megpirítottam, ügyelve, hogy a zöldségek ressek maradjanak, mert a puha nem igazán barátja ennek az ételnek szerintem. Amikor már jónak ítéltem a keveréket, akkor hozzákanalaztam a rizst, alaposan összeforgattam, sóztam, borsoztam, majd félre húztam, hogy a wok egyik részén legyen szabad hely a tojásoknak. Tettem oda még egy kanálnyi olajat, és beleütöttem a két tojást. Szépen megsütöttem, a villával úgy kevergetve, mintha császármorzsa lenne, tehát nem hagytam, hogy összeálljon omlettnek. Beleforgattam a rizses zöldségbe, majd még egy két-három kanálnyi szójaszósz körbelocsoltam a wok oldalán, hagyva, hogy kicsit megkapja a forróság. Még egy alapos forgatás, és már készen is volt a maradék rizs hasznosítása, egy teljesen új ízvilágú egytálétel. 

Aki tartalmasabbra szeretné, az tehet bele csirkemellet is, vagy éppen gombát, ahogy Zé készítette. Nekem most nem volt itthon, de Bence fiam nem győzte így is dícsérni a végeredményt! :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése