2021. március 31., szerda

Sárgaborsó krémleves


 Hozzávalók:

30 dkg sárgaborsó

2 kicsi szem krumpli

2 gerezd fokhagyma

1 csipet frissen őrölt bors, kevés só

1 szelet füstölt hús

1 kicsi fej hagyma(vagy egy cikk)


Elkészítés:

A sárgaborsót beáztatom. Én nem szoktam csak egy-két órára, de ha esetleg nincs rá idő, garantáltan megfő anélkül is. A lecsepegtetett borsót egy lábosba teszem, és nagyon apróra hozzá vagdalom a krumplit. Így egyrészt kevésbbé puffaszt, másrészt a sűrítésnél is szerephez jut majd. Hozzá szeletelem a fokhagymát, bele dobom a hagymát. Sózom és borsoozom, de nagyon odafigyelve, hiszen a hús is sós lesz. Felöntöm annyi vízzel, amennyi bőven ellepi, és főzni kezdem. Először habzik, de azt szűrőkanállal ha leszedem, később már nincs gond vele. A füstölt húst egészen apróra kockázom, és egy serpenyőbe kisütöm. Félre rakok belőle annyit, amivel majd megszórom a leves tetejét, a többit a borsóhoz adom a kisült zsírral együtt, hogy átadhassa az ízét a levesnek. Amikor a borsó megpuhul, akkor nincs más tennivaló, mint kiveszem a hagymafejet (fokhagyma benne marad, már úgyis szérfőtt) és késes aprítóba öntöm az egészet majd összeturmixolom. A krumplitól elég sűrű lesz, így nem kell külön rántást tenni rá. Ha mégsem elég sűrű, akkor egy picike étkezési keménytőt beledolgozok, és forralok rajta egyet. Megkóstolom, most még lehet korrigálni az ízesítést plusz sóval, borssal, esetleg egy pici vízzel. Tányérokba szedem, és megszórom a félretett füstölthús kockákkal. Elbír egy kis metélőhagyma díszítést is! 



Nem olyan régen sárgaborsó főzeléket készítettem, s Bence egyik barátja megjegyezte, hogy Ő annál sokkal jobban szereti a krémlevest. Ma a pulton kezembe akadt a maradék borsó. Nem tettem el, hanem gyorsan áztattam egy kicsit, és levest főztem belőle. Szerintem még Máténak is ízlene :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése