2021. április 24., szombat

Medvehagyma krémleves

Hozzávalók:

1 nagy csokor medvehagyma

2 kisebb szem krumpli

1 gerezd fokhagyma

1 liter alaplé (lehet maradék húsleves, vagy kockából forralt is)

1 csipet őrölt fehérbors

ízlés szerint só vagy delikát

1 db tömlős medvehagymás vagy tejszínes sajtkrém

2 ek. olívaolaj

reszelt sajt

Elkészítés:

A medvehagymát megtisztítom, vagyis a vastag szárrészeket levágom róla, úgy ahogy a sóskának szoktam. Megmosom, megszárogatom kicsit papírtörlővel, és laskára vágom. Egy kisebb lábosba belekanalazom az olajat, rádobom a medvehagymát és kis lángon megfonnyasztom kicsit. Közben a krumplit megtisztítom és apró kockákra vágom. Hozzá szeletelem a gerezd fokhagymát is, és ráteszem a medvehagymára. Összeforgatom, felöntöm a forró alaplével, borsozom, ízesítem és lefedve addig főzöm, míg a krumpli teljesen megpuhul. Utána hagyom hűlni, majd belekanalazom a levest a késes aprítóba. Két három fordulás után belenyomom a sajtkrémet, és szép simára eldolgozom. Nincs más tennival, mint megkóstolni, elég sós, ízes-e, majd tányérokba szedni, tetejére ízlés szerint kevés reszelt sajtot szórni és bekanalazni! :-)
 



Tavasz van, vagyis medvehagyma szezon. Én is kaptam egy szép adagot ebből az illatos vitaminbombából, amit igyekeztem okosan hasznosítani. Ma leves lett belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése