2021. május 17., hétfő

Hekk levegős sütőben sütve tartármártással


 Hozzávalók (nálam)

3 db hekktörzs

1 cs. halhoz való fűszerkeverék még egy kis plusz fokhagymaporral

1 ek olaj

Elkészítés:

A haltörzseket ketté vágtam, mert elég nagyok voltak. Egészen a gerincig éles késsel mindkét oldalukat bevágtam, majd alaposan bedörzsöltem a fűszerkeverékkel. megkentem ecset segítségével mindkét oldalukat olajjal, éppen csak, hogy fényesek legyenek, ne száradjanak ki. Utána bepakoltam a darabokat a forró levegős sütőm kosarába. Egyszerre három fért bele. Nekem Zürrichberger típusú van, 3,6 liter a kosara. 170 fokon 15 percig sütöttem. Félidőben meg lehet fordítani a darabokat. 

Tartármártás

Hozzávalók:

2 db tojás

1,5-2 dl olaj

csipet só és őrölt fehérbors (esetleg pici szárított fokhagyma ha szeretitek)

1 kk. mustár (vagy citromlé)

1 dl tejföl

Elkésztés: 

A legfontosabb az alap majonéz készítésénél, hogy a tojás pultmeleg legyen, tehát ne akkor vegyük ki a hűtőből. Egy mélyebb pohárba-én fél literes korsót használok- beleütjük a tojásokat, és hozzá pakolunk minden hozzávalót. És akkor jöhet a botmixer, amit teljesen a pohár aljáig beledugunk, majd bekapcsoljuk. Amikor kezd mártás állaga lenni, nagyon óvatos mozdulattal felhúzzuk a botmixert. Készen van a tökéletes majonéz. Kiszedjük egy tálkába, és kézi habverővel beledolgozzuk a tejfölt. Megkóstoljuk, most tudjuk még utánízesíteni ha szükséges. 

Én köretnek párolt rizst készítettem, de krumplival is nagyon finom. Természetesen a hal serpenyőben és bő olajban is kisüthető. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése