2021. május 26., szerda

Popey kedvence


 Hozzávalók:

1 dbz fagyasztott spenót (45 dkg)

(petsze ha valakinek friss van, az a legfinomabb, és az elkészítés módja sem sokban változik, csak akkor a friss leveleket kell megfuttatni a vajon. Utána el lehet dönteni, hogy szálas maradjon kicsit, vagy késes aprítóval krémesre dolgozzuk)

1 duci gerezd fokhagyma

5 dkg vaj

1-2 evőkanál liszt 

2-2,5 dl tej

só vagy ételízesítő ízlés szerint

Elkészítés:

A fagyasztott spenótot előre ki kell venni, hogy kiengedjen. A felesleges vizet én le szoktam önteni róla, szűrőbe téve lecsepegtetem. Félre teszem pihenni, míg a vajat kis lángon felmelegítem, beleszórom a lisztet, hozzá nyomom a fokhagymát, és állandó keverés mellett megfuttatom kicsit. Ezután kevés tejjel felöntöm, csomómentesre keverem. Jöhet hozzás a spenót, majd a maradék tej, és végül a só. Ha egyet forr, lehet kóstolni, s szükség esetén pótolhatjuk a sót vagy a fokhagymát. 


Amennyire vissza tudok emlékezni a gyerekkoromra, anyukám soha nem készített spenótot. A sóska kedvelt volt, főleg a főtt hús mellé, de Popeyt nem hívtuk meg ebédre. A nővérem valahogy mégis nagyon szerette, így amikor elment, amolyan "hozzam közelebb az emlékeket" elgondolással elkészítettem az eléső adagot úgy, ahogy én gondoltam a fagyasztójában talált dobozos spenótból. És kiderült, igencsak szeretem! De nem csak én, hanem Bence is, habár Ő nem annyira főzeléknek, mint inkább egytálételnek tésztával, kis pirított csirkével, sajtszósszal megbolondítva. Na majd erről is teszek fel receptet :-)

Én most tükörtojással és egy szelet sült sonkával ettem, de van aki üresen, vagy éppen bundáskenyérrel kedveli. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése