2021. június 14., hétfő

Almás csirkemell nyársak


 Hozzávalók:

2 db csirkemellfilé

2-3 db alma

panírozáshoz:

liszt-tojás-zsemlemorzsa-szezámmag-só (vagy delikát)

+ saslikpálca és olaj

Elkészítés:

A csirkemell filéket egyforma kockákra vagdalom, majd egy tálban félreteszem. Az almát meghámozom, kiszedem a magházát és igyekszek a húshoz hasonló darabokra vagdalni. Előveszek egy serpenyőt, és belemérem a saslikpálcát. Ha túl hoszzú, a végéből levágok annyit, hogy a nyárs majd kényelmesen fürdőzhessen az olajban.

Ezután a nyársakat szépen felépítem. Semmi extra, csak egymás után felhúzom a csirkemellkockákat és az almakockákat. Hússal kezdem, hússal zárom le. Maradjon hely a nyárs végein, hogy meg tudjuk fogni.  Ha mind a nyárson van, akkor jöhet a panírozás. A zsemlemorzsába belekeverek egy nagy adag szezámmagot, a felvert tojásba pedig a sót vagy delikátot. És akkor a nyársakat szép sorban bepanírozom. Lisztbe,tojásba, szezámos zsemlemorzsába úgy, hogy mindenhol egyforma bunda legyen. Felmelegített olajba óvatosan belepakolom. Nekem egyszerre négy nyárs fért bele. Óvatosan fordítsuk, mert valószínűleg csak a kezünkkel tudjuk majd megfogni a nyárs végét. Ha szép egyenletesen megsült, papírszalvétás tálra szedjük, hogy a felesleges olajat leitathassuk róla. 


Be kell vallanom, nem saját találmány, pedig szivesen dicsekednék vele! Egy "Ízőrzők" adásban láttam, és rögtön tudtam, ki kell próbálnom! Nem csalódtam. És nincs tévedés, semmilyen fűszert nem tettem a húsra és almára, csak a panírozó tojást ízesítettem. Az igazi aromát a gyümölcs adta hozzá. 

Én most héjastól sült újkrumplival tálaltam, amit a forró levegős sütőben készítettem el. A krumplit megmostam, leszárítottam, és négyfelé vágtam. Kicsi olajjal és delikáttal átforgattam, beletettem a sütőm kosarába. 20 percig 150 fokon sütöttem, majd még 10 percet 170 fokon töltött odabent. Miután kiszedtem, megszórtam vagdalt petrezselyemzölddel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése