2021. június 18., péntek

Zsenge cukkinifőzelék

Hozzávalók:

3 db kisebb cukkini (bő fél kiló)

1 dl tejföl

1 ek. liszt vagy kevés étkezési keményítő

ételízesítő ízlés szerint

apróra vagdalt kapor ízlés szerint

picike almaecet

Elkészítés:

A cukkiniket megmostam, megtörölgettem, de nem hámoztam, csak a végeit vágtam le. Ilyenkor még annyira vékony a héj rajtuk, hogy vétek lenne elpazarolni egy kicsit is belőlük. Legyalultam egy tálba mind a hármat, majd hozzáadtam egy adag apróra vágott kaprot és az ételízesítőt. Van aki a szemét forgatja nmost, tudom, annak azt javaslom, használjon sima sót, én így szeretem. Szóval egy kanállal átkevertem, s hagytam pár percig állni. Utána elővettem egy kis lábost, picit kinyomkodtam a cukkinit és belepakoltam. Kevés vizet öntöttem rá, éppen, hogy egy jó ujjnyira ellepje, majd félig lefedve főztem, illetve inkább pároltam. Nem vagyok híve a szétfőzött zöldségeknek, főleg amikor még ennyire újak, zsengék. Volt időm, hogy közben a tejfölbe elkeverjem szép simára a liszt felét (nem tettem bele az egészet, mindenki látja majd, mennyit kíván meg a főzelék) Csináltam egy gyors hőkiegyenlítést amikor már csak roppantak picit a cukkiniszálak, behabartam az egészet. Hagytam pár percig még rotyogni, persze közben már kevergettem. Elfőtte a liszt nyers ízét, utána már csak annyi volt hátra, hogy pár csepp almaecettel megbolondítsam. 


Ez egy végtelenül egyszerű főzelék, a nyári időszakban szerintem naponta meg tudnám enni. A piacon három csíkos kis cukkinit vett nekem a férjem, abból " gazdálkodtam" ma ebédre. Igen, be kellett osztanom, mert imádom nyersen is rágcsálni a szerintem mandula ízére emlékeztető zsenge tökfélét. Most tükörtojással ettem, de bármilyen feltét jól illik hozzá.

 

1 megjegyzés:

  1. Főzeléknek még sosem készítettem, de most megpróbálom, mert minden főzeléket szeretek és könnyű, egészséges kiváló ebben a melegben és minden van itthon hozzá! Köszi Timike!

    VálaszTörlés