2021. június 24., csütörtök

Zsenge tökfőzelék

Hozzávalók:

2 db kicsi zsenge tök

1/2 csomag friss zsenge kapor

1 dl tejföl

1 pici almaecet (ízlés szerint

1 tk. ételízesítő

5 dl alaplé (lehet kockából is)

1 csapott ek. liszt

Elkészítés:

Bevallom, hogy leginkább akkor szeretek tökfőzeléket készíteni, ha pörköltöt is főzök. Hogy miért? Mindjárt leírom..

Szóval veszem a tököket, megtisztítom és négybe vágom őket. Bár még nagyin zsenge ilyenkor, én ki szoktam a magokat is szedni belőlök. Legyalulom a négy oldalú reszelő nagyobbik csepp alakú részén, majd egy tálba téve rászórom az apróra vágott kaprot és a kevés ételízesítőt. Összeforgatom, pár percig állni hagyom. 

Közben ahogy már utaltam rá, egy másik lábosban fő a pörkölt (ezt most nem írom le hogyan, gondolom szoktatok készíteni) Amikor már jó kis szaft van alatta, amivel ilyenkor nem spórolok, 2-3 adagocskát átszedek egy lábosba, és abba teszem bele a kicsit kinyonkodott kapros tököt. Felöntöm az alaplével, éppen csak annyira, hogy egy ujjnyira ellepje, hiszen a tök is enged még nedvességet. Hagyom fedő alatt párolódni. Nem kell neki sok idő, bő tíz perc és jó is lesz. Ez az idő viszont pont elég arra, hogy a tejfölt alaposan kidolgozzam a kanálnyi liszttel, mejd kevés levet rászedve megcsináljam a hőkiegyenlítést. És aztán jöhet a habarás, két-három perc főzés, hogy elmenjen a liszt nyers ze. Aztán pár csepp almaecet, és készen is vagyunk! 

Nagy kedvencem a tökfőzelék, de bevallom, hogy a fagyasztott bolti tököt nem szeretem, mert olyan vastag szálakra van gyalulva. Így igazi örönmünnep volt ma nálam, amikor az első idei főzelékemet elkészítettem és bekanalaztam! Nem vagyok lusta, így az idén is teszek majd el a fagyasztóba pár zacskó magam gyártotta alapanyagot :-)

Persze nem csak pörkölttel, de akár fasírttal vagy bármi mással is lehet enni ezt a főzeléket. Olyankor magam készítek pörköltalapot hozzá a szokásos módon. Amikor már sűrűsödik 2-3 felöntés és elfőzés után a lé, akkor teszem rá a tököt. A többi ugyanúgy történik, mint ahogy leírtam. 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése