2021. július 27., kedd

Citromos sertésraguleves


 Hozzávalók:

30 dkg sertéslapocka

2 szép szál sárgarépa

10 dkg zöldborsó

4-5 karfiolrózsa

2-3 fej gomba

kisebb csokor petrezselyemzöld

1 dl tejföl

1/2 db citrom

2 ek. olaj

ételízesítő,só és őrölt bors ízlés szerint

1 tk. finomliszt

Elkészítés:

A húst kisebb kockákra vágom, majd olajon megpirítom. Ráöntök egy kevés vizet, megszórom sóval és őrölt borssal, majd lefedem és hagyom főni. Közben megtisztítom a sárgarépát és karikákra vágom, a gombát megmosom és negyedelem, a karfiolt kicsi rózsákra szedem és jól leöblítem. A borsóval nincs sok gondom, fagyasztottat használok, így azt csak egy kis tálkában a pultra készítem. A petrezselyemzöld az erkélyemről van, alaposan leöblítem folyóvízzel és apróra vagdalom. Jut még idő arra is, hogy a tejfölt kikeverjem a leheletnyi liszttel csomómentesre. Tényleg csak nagyon keveset teszek bele, mert nem egy testes, hanem könnyű nyári raguleves készül. 

Ha a hús már majdnem puha, akkor én egyszerre belerakok minden zöldséget, a petrezselyem kivételével, ami majd csak az utolsó pillanatban kerül a lábosba, ne veszítsen sokat harsogó frissességéből. Felöntöm a levest annyi vízzel, hogy sűrű, de jól kanalazható legyen majd, ha a habarás is belekerül. Ízestem még borssal és ételízesítővel (sőt kövezzetek meg, de én leveskockát is dobok bele olykor)és hagyom, hogy minden szépen megpárolódjon benne. Két kanálnyi forró levet a tejfölhöz keverek, így majd ha a levesbe kerül, nem lesz csomós. Összeöntöm, kiforralom, és végül megszórom petrezselyemmel. Szinte már az utolsó pillanatban megcsorgatom kis friss citromlével, és el is zárom a  tűzhelyet, készen van a leves. 


Bevallom, kicsit a véletlen műve is ez a mai raguleves. Nagy álmosan hajnalban a rántani való combfilé helyett ezt a csomagot vettem ki a fagyasztóból, amit egyébként is ragulevesbe szántam, csak nem feltétlenül a mai napra. De semmi vész, szerencsére volt itthon répa, gomba, karfiol és borsó, így délben jólesően kanalaztuk a citromtól és petrezselyemzöldtől üde levesünket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése