2021. augusztus 15., vasárnap

Karfiolkrémleves


 Hozzávalók:

1 kis fej karfiol(olyan 50 dkg körüli volt)

1,5 tömlős tejszínes sajt

1 dl tej

1 db tojás

1 tk. kukoricakeményítő

1,2 liter alaplé(lehet kockából is, ne kövezzetek meg) 

ízlés szerint frissen őrölt bors

csipet frissen reszelt szerecsendió 

+ betétnek én egy sokmagvas teljes kiörlésű bagettet használtam fel, amihez kellett pici olaj is

Elkészítés:

A karfiolt megtisztítom a leveleitől, s a tisztán mért zöldséget rózsáira szedem. Lábosba teszem, felöntöm az alaplével és fedő alatt puhára főzöm. Közben a többi hozzávalót a szerecsendió kivételével bepakolom a késes aprítóba, és simára keverem, majd egy tálkába öntöm. Ha a karfiol elkészül, akkor azt is krémesre dolgozom, majd a lábosba visszatéve beleknalazom a "mártást" és összekeverem. Főzni már nem kell, a karfiolos pép forrósága elég a tojásos-sajtkrémes gazdagításnak is. Ha tányérokba szedtem, akkor reszelek minden adag tetejére egy picike szerecsendiót. 

Én míg a karfiol párolódott, fél centis szeletekre vágtam a bagettet, tetejüket pici olajjal megkentem és a grillben megpirítottam. Ezzel kínáltam a levest, mindenki eldönthette, hogy beletördeli, vagy csak simán harapdálja hozzá a sokmagvas szeletkéket. 

Aki szivesebben használ habverőt és botmixert, azzal is pürésíthet és keverhet természetesen. Nekem ez a késes aprító mindig itt van kitéve a konyhapultra, hatalmas segítség a mindennapokban! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése