2021. július 9., péntek

Nyári töltöttkáposzta


Hozzávalók:

10 nagyobb káposztalevél megabálva

50 dkg darálthús

1 csík húsos szalonna + 1-2 szelet a lábos aljára

pár karika kolbász

1 db paradicsom

1 db zöldpaprika (aki szereti, az válszthatja az enyhén csípőst)


10 dkg rizs

ételízesítő és őtölt bosr ízlés szerint

kevés fűszerpaprika

1 kicsi fej hagyma

1-2 gerezd fokhagyma

pár szál kapor

1,5 liter alaplé (nálam leveskockából, nem ér megkövezni) 

+ tejföl a tálaláshoz

Elkészítés:

A töltelékhez a húst egy tálba teszem, hozzámérem a megmosott és jól lecsepegtetett rizst. A szalonnát nagyon apró kockákra vagdalom, csak úgy, mint a hagymát és fokhagymát. Jöhet az ételízesítő vagy só, valamint a frissen őrölt bors és a fűszerpaprika. Kézzel jól összedolgozom, és az előkészített leveleket megtöltöm. 

Mivel a káposztalevelek elég nagyok, így miután a vastag erüket levágtam, ketté, majd még keresztben is kettévágtam a leveleket. Egészen apró káposztákat tudtam tölteni. Egy lábos aljára leraktam a bevagdalt szalonnaszeleteket, rájuk sorakoztattam a töltött káposztákat. Tetejükre kerültek a paradicsom-és paprikakarikák, valamint a kapor és a karikázott kolbász. Felöntöttem az alaplével, és lefedve közepes lángon fél óra alatt megfőztem. Tálaláskor a főzőléből mertem ki egy kistálkába, belekevertem a tejfölt, és azt öntöttem a tányérba a káposzták alá. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése