2021. augusztus 23., hétfő

Tejfölös kiflik


 Hozzávalók:

25 dkg teljes kiörlésű fehérliszt

10 dkg kenyérliszt (vagy 7 dkg finomliszt és 3 dkg rétesliszt keveréke)

1 csomag porélesztő

3 ek. tejföl

2 csapott tk. só

1 tk. cukor

1,5 dl kézmeleg víz

+ lekenéshez víz vagy 1-2 ek tej, ha szeretjük, akkor magok

Elkészítés:

Egy tálba belemérem a lisztet, kézzel jól elkevertem. Mélyedést készítettem a közepébe, ide kanalaztam a tejfölt, rászórtam a sót és a cukrot, majd picit arrébb, a kupac mellé a porélesztőt. Jöhet a kézmeleg víz, amit lassan a hozzávalókhoz csorgattam, és kézzel óvatosan összedolgoztam a tésztát. Ha nagyon száraz lenne, mert sok nedvességet felvesz a teljes kiörlésű liszt, akkor még egy pici tejföllel rásegítek. Kidolgoztam a tésztát, majd gombócot formáztam belőle, visszatettem a tálba, letakartam egy konyharuhával. Nem kell a szó szoros értelmében keleszteni, csak egy húsz percig pihentettem. Utána lisztezett felületen átgyúrtam, és 8 egyenlő darabra osztom, amit ismét pihentettem öt percig, majd egyenként picit meglisztezett nyújtófával oválisra nyújtottam, majd feltekertem. Úgy, hogy a szélesebb végétő haladtam a vékonybb felé, ügyelve, hogy tekerés közben is picit még széthúzzam a tésztát. De csak óvatosan! enyhén meghajlítottam a rudacskákat és egy sütőpapíros tepsire pakoltam. Begyújtottam a sütőt, és míg bemelegedett, addig megint pihentek a formázott kiflicskék. A sütőm aljába egy fém tepsibe vizet tettem, hogy gőz keletkezzen. Lekentem a kifliket tejjel, megszórtam szezám-és lenmaggal, majd betoltam a sütőbe. Teljes lángon sütöttem, míg el nem érték a kívánt szint. Utána egy pici vízzel megspricceltem őket, és rácsva szedve hagytam kihűlni. 


Apró, de nagyon finom kiflik születtek ma nálam. Alig várom, hogy vajjal és finom kis baracklekvárral megkóstoljuk őket! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése