2021. szeptember 22., szerda

Görögjoghurtos szendvicskenyér


 Hozzávalók:

50 dkg finomliszt

 2 dl görög joghurt

3 dkg friss élesztő

1 csapott ek. cukor

1 csapott ek. só

3 ek. olaj

1 dl langyos víz

Elkészítés:

Aki ismer, az tudja, hogy az első lépés az a kenyérsütő elővétele volt. Nem ebben sütök, csak a dagasztás műveletét bízom rá. Most is elsőként a folyékony hozzávalókat pakoltam bele. A joghurtot, a vizet és az olajat. Erre mértem rá a lisztet, egyik sarokba a sót, másikba  acukrot, középre pedig az élesztőt morzsoltam. Indulhatott a dagasztás program. Amikor megállt a gép, nálam be is fejezte a munkát. Kelesztéshez mint mindig, most is kivettem és szép kerekre formáztam két kezem közt a tésztát, majd egy vékonyan kiolajozott tálba tettem. Letaktam, és egyenletes melegen (nekem a mikró jött be, na nem bekapcsolva! :-)  )1 órán át kelni hagytam. Közben egyszer kicsit átmozgattam, vagyis négy irányból áthajtogattam a kelő tésztát. Utána lisztezett felületre borítottam, kezemmel téglalap alakúra lapogattam, és feltekertem, szép formásra simogattam. Kikentem vajjal, majd kiliszteztem picit egy hosszúkás formát, és ügyesen belepottyantottam a tésztarudat. Ismét letakartam, és hagytam újra kelni 40-45 percet. Közben félidőben bekapcsoltam a sütőt, úgy, hogy az aljába egy fém tálkányi vizet tettem, hogy jó gőzös legyen a sütőtér. Ide tettem a vízzel lekent kenyeret, és első 15 percben 200 fokon, aztán még kb. fél órát 170 fokon sütöttem. Rácsra borítva hagytam kihűlni.


Köszönet a receptért a "Nagyi titka" oldalnak! Nagyon finom ízű szendvicskenyér lett, laza szerkezettel, jól szeletelhető álaggal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése