2021. szeptember 30., csütörtök

Teljes kiörlésű kiflik

Hozzávalók:

38,5 dkg teljes kiörlésű liszt

4,5 dkg friss élesztő

1 púpozott ek. cukor

1,5 tk.só

2,8 dl langyos víz

3 ek. olaj

+ a tetejére kevés tej és magvak

Elkészítés:

Természetesen a dagasztást most is a kenyérsütő végezte el nálam. A tartályba belemértem az olajat, ráöntöttem a langyos vizet. Erre tettem a teljes kiörlésű finomlisztet. Egyik sarokba a sót, másikba a cukrot szórtam, középre pedig belemorzsoltam az élesztőt. A dagasztás program elindult, és jó húsz perc múlva, amikor leállt a gép, ki is vettem a simára dolgozott tésztát. Pici liszttel még átsimogattam, mert enyhén lágyabbnak találtam a kelleténél. Aztán gombócot formáztam belőle, letakartam, és félre tettem 30 percre pihenni. 

Amikor lejárt ez az idő, egy nagyon könnyű, szépen duplájára kelt tésztát borítottam ki az enyhén lisztezett felületre. Ekkor be is kapcsoltam a sütőt, az aljába egy fém tálkányi vizet téve, hogy jól bemelegedjen. A tésztát téglalap alakúra nyújtottam, és kilenc háromszögre vágtam. Nyújtófával még egyenként hosszúra nyújtottam a háromszögeket, és ügyesen felcsavartam. Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam, ahol még tíz perc pihenőt kaptak. Ezután lekentem őket kevés tejjel, és megszórtam lenmag-szezámmag keverékkel. Az előmelegített sütőnben először tíz percig nagy lángon, majd még majdnem húsz percig kicsit mérsékelt melegen sültek tökéletesre. Élvezet volt rácsra szedni őket, pillekönnyű kis kiflik lettek!


A receptért ezer köszönet Gabriellának! 

http://gabicsek.blogspot.com/2018/09/teljes-kiorlesu-kifli-kedvenc-reggeli.html?spref=pi&m=1

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése