2021. október 20., szerda

Fűszeres batáta krémleves


 Hozzávalók:

2 db jó közepes batáta

1 szál sárgarépa

2 gerezd fokhagyma

1 pici fej hagyma (ha nagyobb, elég egy cikk belőle)

7 dl alaplé (nekem leveskockából)

1 nagy csipet  római kömény

csipet őrölt rozmaring

frissen őrölt bors ízlés szerint

1 dl tej

+ a tetejére levesgyöngy

szárított chili annak aki szereti csípősen

Elkészítés:

Meghámoztam és megmostam a batátákat és a répát. Felvágtam kb. egyforma kockára mindet és egy lábosba tettem. Rádobtam a megtisztított hagymát és a fokhagymagerezdeket is. Felöntöttem annyi alaplével, hogy szépen ellepje, nekem ehhez 7 dl-re volt szükségem. Megszórtam a római köménnyel, rozmaringgal, tekertem rá egy kis borsot, majd fedő alatt jó húsz perc alatt mindkét fajta zöldség jó puhára főtt. És ez is volt a célom, mert utána átkanalaztam a késes aprítómba, ahol finom krémesre dolgoztam az egészet. Beleöntöttem vissza a lábosba, de mivel elég sűrűnek találtam, így egy decinyi tejjel lazítottam még rajta. Megkóstoltam, pótoltam még benne egy kis borsot és római köményt. Összeforraltam és tálakba szedtem az adagokat. Itt mindenki megszórta magának igény szerint levesgyönggyel és szárított chilivel. Persze ez el is hagyható! 


Nem olyan régen kapott helyet nálunk a batáta a konyhai alapanyagok között, de én rögtön megkedveltem. Az íze engem kicsit a sütőtökre és a zellerre emlékeztet, mindkettőt nagyon szeretem. Korábban köretet készítettem belőle, most ez a krémleves következett. Igazán selymes, fűszeres-édeskés ízvilágot kóstolhattunk. A téli levesek között nálunk mindenképpen listán marad! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése