2021. október 17., vasárnap

Karfiol-brokkoli mix tarjával, csőben sütve

Hozzávalók:

1 közepes fej karfiol

25 dkg brokkolirózsa (nálam ez fagyasztott)

pár szelet közepes tarja (lehet más hús is)

5 dl tejföl

frissen őrölt bors ízlés szerint

só vagy ételízesítő

5 dkg reszelt sajt

Húshoz:

só-bors- fokhagyma-fűszerpaprika keverék és olaj a kisütéshez

Elkészítés:

Első lépésként azzal kezdtem, hogy egy kis tálkában összekevertem a húshoz a fűszereket. Persze nyugodtan lehet sertéssült fűszersót is használni, de nálam most elfogyott. A deszkára egymás mellé tett kiklopfolt hússzeletek mindkét oldalát megfűszereztem, és hagytam állni egy húsz percet, hogy kicsit átjárhassák az ízek. Közben rózsáira szedtem és megmostam a karfiolt, majd a brokkolival együtt forrásban lévő sós vízbe dobtam. Fedő alatt pár perc elég volt ahhoz, hogy ressre pásolódjanak. Leszűrtem, és hagytam kicsit hűlni. Olajat melegítettem egy serpenyőbe, és a hússzeletek mindkét oldalát megpirítottam. Míg sült, addig a tejfölbe ételítesítőt szórtam, borsoztam és alaposan kikevertem. Egy jénai aljába pici olajat kentem, és a karfiol-brokkoli keveréket elrendeztem benne. Jól megkentem tejföllel, majd erre pakoltam rá a hússzeleteket. Ezek is kaptak a tejfölből, végül megszórtam az egészet a lereszelt sajttal. Sütőbe toltam, ahol 160 fokon 20-25 perc kellett neki.


Nem igazán tudtam, mit készítsek ma ebédre. Ketten vagyunk csak itthon Bencével, s mivel szivesen eszünk rakott zöldséges ételeket, végül ez az ötlet pattant ki a fejemből. Az adagokat természetesen lehet módosítani, mindenki ízlése szerint dönthet arról is, mindkét zöldséget használja, vagy csak az egyik kerül a tálba. Mindenesetre ha elkészítitek, jó étvágyat kívánok hozzá! 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése