2021. december 29., szerda

"Csirketorta"

Hozzávalók:

1 kg csirkemellfilé

4 db nagy tojás (ha kicsi, lehet 5 db is)

5 ek finomliszt

1 marék aszaltszilva

2-3 ek vágott petrezselyemzöld

5 nagy ek tejföl

ízlés szerint frissen őrölt bors

ételízesítő szintén ízlés szerint

1 kicsi fej hagyma

20-25 dkg sajt

2 csomag csík bacon (kb. 40 dkg)

+ 1 db 26 cm-es kapcsos tortaforma (én legalábbis ebben sütöttem, de bármiben elkészíthető)

Elkészítés:

A csirkemell filéket megközelítően egyforma kockákra vágtam és egy nagyobb tálba tettem, olyanba, amiben lesz hely majd a többi hozzávalónak, és keverni is át tudom majd. A hagymát megpróbáltam nagyon apróra vágni, az aszaltszilvát pedig felkockázni falatnyi darabokra. A tálba szórtam az ételízesítőt, a vágott petrezselyemzöldet, 

3-4 tekerésnyi borsot, majd a lereszelt sajtot. Rákanalaztam a tejfölt, hozzá öntöttem az egyenként felütött és villával kicsit ellkevert tojásokat. Egy nagyobb fakanállal alaposan átforgattam, hogy jól elkeveredjen minden, s a mártásos rész bevonja az összes húsfalatot. Kicsit félre tettem pihenni, de én közben azért ügyeskedtem tovább. Elővettem a kapcsos tortaformát, és a bacon csíkokkal szépen kibéleltem úgy, hogy a szélére ki tudjam hajtogatni a szalonna felső részeit. Majd beleöntöttem a masszát, elsimítottam a tetejét, és szépen ráhajtogattam a bacont. Előmelegített sütőbe toltam. Nem fedtem le, csak közepes lángon sütöttem 45-50 percet. Aztán kicsit adtam még neki nagyobb hőn, hogy a szalonna szépen megpirulhasson. S most jött a legnehezebb rész, amikor a pultra téve arra várakoztunk, hogy a csirketortánk meghűljön, kiszabadíthassuk a keretből, majd cikkekre vágva megkóstolhassuk! 


Nem kell félni, szépen átsül minden, s a tojás és a sajt összefogja az egészet. Viszont érdemes valamit a sütő alsó részébe tolni, ha tortaformát használtok, mert én úgy jártam, hogy alul kifolyt egy kis massza, és megégve igen rossz szagú volt. Hidegen és langyosan egyránt nagyon finom étel! 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése