2021. december 7., kedd

Pirított gombás-hagymás csirkemáj


 Hozzávalók:

50 dkg csirkemáj

25 dkg gomba

3 gerezd fokhagyma

3-4 kisebb fej lilahagyma

kb. 1 dl olaj

2 tk. őrölt majoranna

frissen őrölt bors ízlés szerint

ételízesítő/só ízlés szerint

Elkészítés:

Elsőként a hagymát vagdaltam félfőre, a fokhagymát pedig vékony lapokra. A gombafejeket csak megmostam, kettévágtam, majd picit vastagabb szeletekre aprítottam. Olajat öntöttem egy nagy serpenyőbe, ebbe szórtam a hagymákat. Egy leheletnyi sót kapott, és 2-3 percig pároltam, majd hozzáadtam a gombát és feljebb tekertem a lángot alatta. Amikor már szépen pirult, akkor az időközben nagyobb darabokra vágott csirkemájat is hozzátettem. Ekkor jött rá a frissen őrölt bors és az őrölt majoranna. Még 2-3 percet töltött magas hőn, majd megszórtam ételízesítővel, átforgattam és elzártam alatta a gázt. Nem akartam kiszárítani a májat, mert szerintem úgy jó, ha kívül van egy kis kérge, belül viszont jó krémes. Külön köret most nem készült hozzá, friss zsemlével, illetve kenyérrel ettük. 


Tegnap a férjem vett néhány tényleg gyönyörű, friss gombafejet. Nem igazán volt célja vele, de azt mondta, olyan szépek voltak, nem tudta a boltba hagyni :-) Én pedig elkezdtem agyalni, hogy milyen gyors ételt készíthetnék belőle kettőnknek. A húsbolt pultjában harsogva kínálta magát a csirkemáj. Gyors eszmefuttatás magamban, és már tudtam is, mi lesz a finom alapanyagok sorsa. Nem bántam meg, pukkadásig teleettük magunkat, és egy jó adag még meg is maradt! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése