2021. december 12., vasárnap

Tejszínes kávélikőr

Hozzávalók:

2,5 dl feketekávé

4 dl tejszín

3 dl rum

4 ek. barnacukor

4 db tojássárgája

Elkészítés:

Első mozzanatként lefőztem a kávét. Előkotortuk a jó kis "kotyogóst" erősebbet főz, és gazdaságosabb volt, mint kapszulázni. Egy lábosba vizet tettem fel főni, de úgy, hogy akkora legyen, pontosan illeszkedjen rá a tál, amibe a hozzávalókat kimérem. Ugyanis gőz fölött sűrítjük be a likőr alapot. A tálba beletettem a négy szétválasztott tojás sárgáját, és a barnacukorral kikevertem kicsit, majd beleöntöttem a tejszínt és a kávét is. Természetesen habtejszínről beszélünk, és nem főzőtejszínről, amit amúgy sem nagyon használok még ételekhez sem. Habverővel egyneműre kevertem, majd a közben gyöngyözve forró lábosra ültettem a tálat. Folyamatosan kevergetve addig főztem, míg nem éreztem, hogy krémes állagot kapnak a folyékony hozzávalók. Levettem a vízfürdőről, és félretettem hűlni. Amikor már csak langyos volt, hozzáöntöttem a kimért rumot, kanállal elkevertem, és üvegekbe öntöttem. Kb. 8 deci tejszínes kávélikőröm lett, ami bekerült a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek. Néha érdemes lesz majd felrázogatni, s ha esetleg nagyon besűrűsödne az ünnepre, pici tejszínnel vagy éppen rummal lehet majd higítani. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése