2022. január 30., vasárnap

Nyúltekercs


 Hozzávalók:

Nyúl haslebeny 

( Kicsit érdekesnek tűnhet amit írni fogok, de ehhez a tekercshez a nyúl haslebenyére volt szükségem. Nem szándékosan választottam, de a dobozban amit vett a drágám, minden felső gerinc részen hosszan rajta volt hagyva a haslebeny, így hírtelen ötlettel döntöttem a tekercsek készítése mellett.)

2 szelet kenyér

1 db tojás

10 dkg kockázott bacon

pici delikát

frissen őrölt bors

kevés szárnyas fűszerkeverék

Elkészítés:

Első lépésként egy kis serpenyőben kisütöttem a baconkockákat, majd egy tálba kanalaztam őket. Ide morzsoltam a langyos vízben megáztatott kenyeret is. Hozzá ütöttem a tojást, befűszereztem, összekevertem. Kicsit lazának találtam, így pici zsemlemorzsát is tettem hozzá. 

A haslebenyeket levágtam a gerincrészről, egyenként kiterítettem. tettem rájuk egy-egy kanál tölteléket, feltekertem, fogpiszkálóval megtűztem és megszórtam szárnyas fűszerkeverékkel. A baconból visszamaradt zsírban szépen körbe sütöttem. Mivel vékony húsról van szó, ennyi elég is volt neki, nem akartam kiszárítani. Kicsit pihentettem, majd szépen ketté vágtam a tekercseket. Különleges falatok lette, amiket sültkrumplival és bábispenóttal tálaltam. 


Nem egy nagy extra ez a recept, de úgy gondoltam megmutatom, hogy lehet leleményesen valami újdonságot készíteni váratlan alapanyagból :-)

A gerincrészeket befűszereztem, dobáltam hozzá fokhagyműát, egy kis répát és sütőtálban megpirítottam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése