2022. május 21., szombat

Cukkinitócsni gazdagon


 Hozzávalók:

4 db kisebb cukkini

2 db tojás

3 gerezd fokhagyma

2 azál újhagyma

frissen őrölt bors ízlés szerint

só/delikát ízlés serint

2 ek. "Saláta apró magvak" keverék (persze el is maradhat)

1/2 db csirkemellfilé

finomliszt amennyit a massza felvesz

+ olaj a sütéshez

Elkészítés:

 a cukkiniket jól megmostam, megtöröltem, végeiket levágtam. Egy nagyobb tálba reszeltem. Felkockáztam apróra a csirkemellet, azt is hozzá adtam. Összeaprítottam a fagymát és fokhagymát, ment ez is a tálba, csak úgy, mint a két tojás, az aprómagvak, a delikát és a frissen őrölt bors. Elkevertem, majd hozzá dolgoztam annyi lisztet, hogy összefogja a cukkinis keveréket, de ne legyen beton keménységű sem. Olajat melegítettem a serpenyőben, majd kanállal halmokat raktam a tócsnimasszából és egyenletesre elsimogattam a tetejüket. Mindkét oldalukat pirosra sütöttem, és egy szalvétával bélelt tányéra szedtem, így nem maradt túl olajos.

Mivel nekem megmaradt egy fél csirkemellfilém, mert csak egészet tudtam kivenni a fagyasztóból, két szép szeletre vágtam, és beleforgatva a tócsnimasszába kisütöttem. Így már tényleg bőséges ebéd lett, főleg miztán pár retket és kevés lilahagymát szálasra vágtam, megsóztam, borsoztam és olivával meglocsolva a cukkinitócsnik mellé tálaltam. 

Jön a cukkiniszezon, jó ha van elég ötletünk, hogyan készítsük el ezt a finom kis zöldséget! Jó étvágyat hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése