2022. május 29., vasárnap

Habkönnyű amerikai palacsinta

Hozzávalók:

20 dkg finomliszt

1,5 dl natúr joghurt

1,5 dl tej

2 ek. vaníliáscukor

csipet só 

1 db tojás

1 kk. szódabikarbóna

pici reszelt citromhéj ( ez el is maradhat)

+ kevés olaj a sütéshez

Elkészítés:

A joghurtot és a tejet egy keverőedénybe öntjük, majd beleütjük a tojást, rászórjuk a cukrot és a sót, majd habverővel alaposan kikeverjük. A lisztbe beleszóruk a szódabikarbónát, és a reszelt citromhéjjal együtt a folyadékokhoz adjuk, majd egy fakanállal szép simára összedolgozzuk.

Na jó, bevallom, én csaltam, és igazából ezt javasolom nektek is! Turmixba tettem mindent, és pár pillanat alatt alaposan simára dolgoztam mindent. 

Egy serpenyőben ( a palacsintasütőben) picike olajat melegítünk, (ezt később ecsettel kenegetve érdemes pótolni)és egy kisebb merőkanállal, vagy nagyobb evőkanállal egymástól kellő távolságra -a serpenyő nagyságától függően- 2-3 halmot rakunk a masszából. Nem kell túl nagyokat, mert szétterülnek, és nőnek is a szódabikarbónától. Ne hagyjuk magára, mert aránylag gyorsan sülnek, és akkor fordítani kell őket. az aranybarna palacsintakorongokat tányérra tesszük, majd ízlés szerint lekvárral, tejszínnel, krémmel tálaljuk. Nálam most egy áfonyalekvárral és pici citromlével kikevert joghurt lett a kísérő. 


Gyereknap alkammából picinek már régen nem nevezhető Bencémnek ígértem valami finomságot. Erre a habkönnyű palacsintára esett a válsztásom, melynek alapjait valahol a Pinteresen találtam, köszönöm! 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése