2022. május 8., vasárnap

Töltött gombafejek

Hozzávalók:

6 db nagy barna csiperke

3 db tojás

2 ek. vágott petrezselyemzöld

1 kis fej lilahagyma

2 szép nagyobb csirkemáj

3 ek. olaj

1 maréknyi shimeji gomba

3-4 ek. zsemlemorzsa (egészen pontosan annyi, amennyit a töltelék majd felvesz, de nem lesz kemény massza belőle)

őrölt bors

delikát

őrölt majoranna

3 ek. tejföl

kevés fokhagyma por

reszelt sajt

Elkészítés:

A gombát alaposan megmosom, szárazra törlöm, a tönkjét kiszedem. Félre teszem, míg összeállítom a tölteléket. Apróra vagdalom a hagymát, a shimeji gombát. A csirkemájat is felkockázom, és az olajjal, gombával, hagymával  együtt egy serpenyőbe teszem. Megazórom borssal, delikáttal és megpirítom. Félre húzom kicsit húlni, majd hozzá ütöm a tojásokat, megszórom a petrezselyemzölddel és hozzá adagolom a zsemlemorzsát. Jól elkeverem, és betöltöm egyenként a gombafejeket. Sütőpapíros tepsire teszem őket. A tejfölt pici delikáttal és fokhagymaporral kikeverem, majd minden töltött gomba tetejét megkenem. Jöhet rá a reszelt sajt, aztán mehet a sütőbe, ahol kb. 20-30 percig sütöm. Villával megszúrva lehet éreznim,  mikor puhul meg a gomba, s ha a sajt is szépen megpirul a tetején, lehet tálalni. Nálunk ma "habos" krumplipüré lesz hozzá.


Szeretjük a gombát, s tegnap hatalmas hat fejet tudtam venni a barna csiperkéből. kaptam hozzá szomszédasszonykámtól egy adag shimeji gombát, így nem is gondolkodtam tovább, mi legyen a mai ebéd. Persze ha nincs ilyen különleges gombánk, akkor sem kell pánikolni. Normál esetekben én a kiszedett tönköket szoktam felváni a töltelékbe. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése