2022. június 22., szerda

Nyári egytál pirított csirkemellel és zöldségekkel


 Hozzávalók:

1 db csirkemellfilé

2 szál zsenge sárgarépa

1 fej lilahagyma

2 db kisebb ropogós cukkini

2-3 ek olivaolaj

1 tk. fokhagymapor

ételízesítő, só és frissen őrölt bors ízlés szerint

Elkészítés: 

Bár nagyon egyszerű kis étel, néhány dologra azért nem árt odafigyelni. A munkát a hús felkockázásával kezdtem, amit aztán megszórtam sóval, borssal és fokhagyma grannulátummal. Kézzel jól átforgattam, és félretettem pihenni. Ezután megtisztítottam hámozóval a sárgarépákat és fél karikákra vágtam, pont úgy, mint a lilahagymát. A cukkiniket alaposan megmostam, mert szerintem vétek lett volna meghámozni, és feldaraboltam azokat is, de egyenlőre egy külön tányérra tettem. nem került minden egyszerre a serpenyőbe, hiszen a zsenge kis tökfélének mindössze pár percre van szüksége, hogy roppanósra puhuljon. Így a felmelegített oliván először a húskockákat futtattam át fehéredésig, majd maguk mellé kapták a hagymát és a sárgarépát. Jött egy kanálnyi delikát, ami nálam sót alig tartalmaz,és jól összekevertem, majd kicsit lefedtem a serpenyőt. 10 perc után a fedőt levettem, hagytam, hogy a felgyűlt lé elpárologjon, és belezúdítottam a serpenyőbe a cukkinis is. Kevergetve, forgatva pirítottam, majd gyors kóstolás után tettem még hozzá pici sót és borsot. Elkészült!

Aki laktatóbb ételt szeretne belőle, az főzhet ki hozzá kis tésztát vagy bulgurt, és akkor saláta készülhet belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése