2022. június 17., péntek

Tojásos- karfiolos pirított rizs


 Hozzávalók:

25 dkg párolt rizs ( tökéletes az előző napi maradék is)

1 nagy ek. majonéz

1 dkg vaj (nekem most oliva olaj volt, abból csorgattam) 

1 db tojás

1 gerezd apróra vagdalt fokhagyma

4 ek. szójaszósz

ízlés szerint ressre párolt karfiol pici rózsáira szedve

Kevés aprított petrezselyem, vagy metélőhagyma

Elkészítés:

Az olivát egy nagyobb serpenyőbe csorgattam, és feltettem melegedni. Belekanalaztam a rizst, rádobtam a majonézt és jól elkevertem. Hagytam átmelegedni, majd meglocsoltam a szójaszósszal és beleforgattam a fokhagymát is. Próbáltam úgy ügyeskedni, hogy a serpenyő egyik felét szabaddá tegyem. Felvertem egy kicsi tálba a tojást és a szabad területre öntöttem. Türelmesen vártam, mozgattam míg elnyerte a rántotta szilárdságot, és akkor a fakanállal a rizshez kevertem, közben ügyesen szétvagdaltam falatokra. Rászórtam a karfiolrózsákat, majd miztán elzártam alatta a gázt, jött egy adag apróra vagdalt metélőhagyma. 

Gyors egytálétel, akár vegetáriánusoknak is kiváló! 

Köszönet a recept eredeti leírásáért Annuskámnak! 

https://www.youtube.com/watch?v=NARszwmQLVg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése