2022. július 27., szerda

Bolognai lasagne


 Hozzávalók:

60 dkg darálthús

2-3 ek. olaj

Lasagne lapok (nekem ehhez a mennyiséghez 12 db kellett, rétegenként 3 fért a jénaiba)

1 fej hagyma

1 nagyobb sárgarépa

2 gerezd fokhagyma

1 tk morzsolt bazsalikom

1 tk. morzsolt oreganó

3 dl sűrített paradicsom

frissen őrölt bors

Besamel mártáshoz:

3 ek. vaj

3 ek 

7,5 dl hideg tej

frissen őrölt bors

+ 15 dkg reszelt sajt

Elkészítés:

Kezdjük a ragu főzésével. A hagymát és a fokhagymát megtisztítjuk és finomra vágjuk. Az olajon dinsztelni kezdjük. Közben a sárgarépát megtisztítjuk és lereszelve a hagymára dobjuk, együtt pirítjuk. Ha már szép szint kapott az olaj a répától, akkor mehet rá a hús. Átforgatjuk fehéredésig, majd megszórjuk a sóval, fűszerekkel. Felköntjük a paradicsommal és fedő alatt megpároljuk, majd kicsit lesütjük. Szaftos ragut kell kapnunk. 

A besamel mártáshoz kis lángon felolvasztjuk a vajat, beleszórjuk a lisztet és simára keverjük. Zsemleszínű rántást készítünk, amit aztán felöntünk szép folyamatosan a hideg tejjel. kevergetjük, hogy ne legyen csomós, ne kapjon oda. Ha elérte a kellő sűrűséget, akkor elzárjuk alatta a lángot és sózzuk, borsozzuk. 

Egy sütőedény alját vékonyan kikenjük olajjal, és beletesszük az első sor tésztalapot. Nekem a hosszúkás jénaiban három lap fért el. arra tettem egy adag mártást, majd egy fedőréteg besamelt. Ezt még kétszer megismételtem. A rakottast tésztával zártam, amit nagyon alaposan megkentem a maradék besamellel, hogy rendesen átpuhulhasson sütés közben. Végül megszórtam a reszelt sajttal, és betoltam a grillbe, ahol 180 fokon 35 percig sütöttem készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése