2022. július 27., szerda

Könnyű fokhagymás lángos


 Hozzávalók:

50 dkg finomliszt

3,2 dl langyos víz

2 tk. só

1 csapott ek. só

2 dkg friss éleszztő

3 ek. olaj

+ olaj a sütéshez

+ 1,5 dl olivaolaj

1 duci gerezd fokhagyma

Elkészítés:

 Én a dagasztást, a tészta összeállítását a robotgépre bíztam. Az üstbe belepakoltam mindent, kivéve az olajat. 2-es fokozaton kezdtem összedolgoztatni a hozzávalókat, majd amikor már majdnem összeállt, folyamatosan hozzácsorgattam az olajat, és még addig forgattam, míg fel nem vette azt az utolsó cseppig. Kiszedtem a kidolgozott tésztát az üstből, gombóccá formáztam és egy olajjal vékonyan kikent tálba tettem. Olajos kezemmel a tetejét is átsimítottam és letakarva hagytam 30-35 percet pihenni, míg duplájára nem nőtt. Aztán aránylag egyforma adagokra vágtam. Én most nem akartam nagy lángosokat, így 10 részre osztottam a tésztát. Gömbölyítettem és ismét pihentettem 10 percig letakarva. Közben egy serpenyőben odakészítettem sütéshez az olajat, valamint egy kis tálkába a kimért olivához hozzáreszeltem a fokhagymát. Így volt ideje, hogy átadja az aromáját míg ehetőek lettek a lángosok. Amikor felmelegedett az olaj, egyenként kezemmel széthuzogattam a gombócokat és mindkét oldalukon aranybarnára sütöttem a lángosokat. Papírtörlőre szedtem, ami klasszul felitatta a felesleges zsiradékot. a fokhagymás kenőkével isteni lett! 


A lángos egy szerintem mindenki által kedvelt étel, olyan, amit télen-nyáron szivesen fogyasztunk. Tudom-tudom, az olajszag elkerülheteten, de higyjétek el, nincs sok macera az elkészítéssel, különösebb szaktudást sem igényel. És lényegesen olcsóbb otthon elkészítve, mint egy büfében kikérve. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése