2022. július 24., vasárnap

Mézes pácolt tarja

Hozzávalók: 

4 nagy szelet tarja (ezt találtam a fagyóban első keresésre :-) ) 

4 púpos ek. mustár

4 ek. méz

2 duci gerezd fokhagyma

kis chili por ízlés szerint (persze aki nem szereti, az el is hagyhatja)

4-5 ek olivaolaj

frissen őrölt bors és só ízlés szerint

Elkészítés:

 A hadművelet a sütést megelőző este kezdődik, azzal, hogy a pác hozzávalóit egy jénai tálba mérem és alaposan összekeverem. A tarja szeletek széleit bevagdosom, hogy sütés közben ne ugorjon majd össze a hús. Kicsit ki is klopfolom a szeleteket, így fellazulnak a rostok, jobban be tudja a tarja szívni a pácot is. Mehetnek a mézes-mustáros fürdőbe. Alapos átforgatás után lefedem a tálat és a hűtőbe teszem másnapig. Akkor pedig már nincs más dolgom, mint grillre, vagy benti sütés esetén forró serpenyőbe teszem a szeleteket és omlóra sütöm. Nem csepegtetem le nagyon, kell alá is az a fűszeres olaj, jobban megsül, nem szárad kis közben. Én most szalmakrumplival és olivás-borsos gyors salátával kínáltam. De szerintem egy jó kis friss salátakeverék pontosan elég is hozzá. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése