2022. július 6., szerda

Uborkasaláta lilahagymával


 Hozzávalók:

1 db kígyóuborka

1 fej lilahagyma

1 tk. mustármag

15 dkg cukor

1,5 dl 10%-os ecet (nekem almaecet van)

1 tk só

2 dl víz

apróra vágott kapor (nekem nem túl sok, mert a férjem nem szereti)

Elkészítés:

Az uborkát jól megmosom, szárazra törlöm. Nem hámozom meg, csak szépen legyalulom. A lilahagymát félbevágva szeletelem és egy külön tányérba teszem. A kapor kivételével a többi hozzávalót egy kis lábosba mérem és alaposan összeforralom. Ráöntöm a hagymára, és hagyom kb. fél percig benne állni, hogy elvegye azt a vad erősségét. Utána a hagymát átszedem az uborkához, úgy, hogy a lé megmaradjon. Rászórom a vagdalt kaprot is, jól elkeverem és üvegbe töltöm. Felöntöm a lével, lezárom és hagyom 1-2 órát pihenni, hogy az ízek összeérjenek. 


A Street Kitchen oldalán találtam a receptet, ezer köszönet érte a csapatnak! 

Nekem ezzel a mennyiséggel egy normál befőttesüveg lett tele. Friss salátaként fogyasztható, sültekhez, grillezéshez kiváló kísérő. Hútőbe téve pár napig eláll. 

Ja! Én kicsit csaltam, mert forralás után hagytam állni a levet, hogy a mustármag íze is kioldódjon kicsit. De aztán leszűrtem és úgy melegítettem újra, mielőtt a hagymára öntöttem, így nem harapunk rá a magocskákra evés közben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése