2022. július 1., péntek

Tejszínes cukkinikrémleves

Hozzávalók:

1 db közepes cukkini

2 dl tejszín

2 kisebb gerezd fokhagyma

1 tk. apróra vágott kapor

őrölt bors ízlés szerint

só szükség szerint

1/2 liter alaplé (bevallom, nálam most leveskockából)

Elkészítés:

A cukkinit alaposan megmostam, végeit levágtam. Hosszában kettévágtam, de mivel nem voltak a magok sem elöregedve benne, nem szedtem ki a belső részét, hanem az egészet felkockáztam és egy lábosba tettem. Ment hozzá a felszeletelt fokhagyma, a bors, az alaplé, a kapor és fedő alatt szépen megpároltam az egészet. Kicsit hűlni hagytam, aztán lebotmixereztem. Kis tálkába csorgattam a tejszínt, tettem hozzá a cukkiniből, elkevertem simára és összeöntöttem. Már nem főztem újra, csak megkóstoltam, és szükség szerint adtam még hozzá picike sót. Készen is lett a leves! Ebben a meleg kánikulában megvártuk míg teljesen lehűlt, úgy kanalaztuk. Finom, frissítő, nekem nem is kellett más utána! 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése