2022. szeptember 23., péntek

Köménymagleves, ahogy én szeretem


 Hozzávalók:

3 ek. finomliszt

3 ek. sült zsír (akinek nincs, vagy nem szereti, annak olaj helyette)

1 tk. fűszerpaprika

1 db leveskocka

1-2 tk. ételízesítő

1 db kisebb babérlevél

1 tekerésnyi frissen őrölt bors

picike fokhagymapor

1 tk őrölt kömény

1 liter víz

2-3 szelet kenyér kockázva

Elkészítés:

A zsírt felolvasztom, majd beleszórom a lisztet, lehúzom a tűzről és simára keverem. Visszateszem melegedni, és szép zsemleszinűre pirítom. Megszórom a fűszerpaprikával, felöntöm a vízzel. Beledobom a leveskockát, hozzáadom az ételízesítőt, borsot, köményt, fokhagymaport, babérlevelet. Kis lángon összefőzöm, míg kellő sűrűségű nem lesz. Közben a kenyérkockákat serpenyőben megpirítom, én ez alá is tettem kis sült zsírt, isteni íze lett. 

Tálaláskor a leves tetejére rakom a pirított kenyérkockákat. 

Végtelenül egyszerű kis leves, ha tojást is ütünk bele, még tartalmasaabb lesz! De én ezt most pont így terveztem, s milyen jól tettem, a fiúk kétszer is szedtek belőle :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése