2022. október 4., kedd

Sajtos bagett


 Hozzávalók:

35 dkg finomliszt

3/4 csomag szárított élesztő (vagy frissből 15 gramm)

2 tk. só

1 dl langyos víz

1 dl langyos tej

1 db tojás sárgája

2 ek. olaj

+ a tetejére 1 db tojássárgája kevés vízzel elkeverve

reszelt sajt ízlés szerint

Elkészítés:

Én a dagasztógéppel dolgoztattam ki a tésztát, így minden hozzávalót szépen az üstbe mártem. Az élesztőt is csak beleöntöttem, nem kell külön felfuttatni. Addig ment a gép kettes fokozaton, míg szép sima tészta nem gömbölyödött belőle. Utána a pultra kitéve kicsit kézzel még átsimogattam, formára igazítottam és betettem egy tálba amit letakartam konyharuhával. Itt egy óra alatt szépen megkelt a tészta. 10 dkg-os adagokra osztottam, és hagytom pár percet pihenni a kialakított gombóckákat, hogy könnyebb legyen majd megformázni őket. Nagyon vékonyan megolajoztam a kezemmel a pultot, nekem ez a munkafelület. Egyenként nem túl nagy ovális alakra nyújtottam a gombócokat, és szélesebbik részük felől feltekertem. A hajtásnál összecsipkedtem a tésztát, és ügyeltem, hogy amikor a tepsire pakoltam a bagetteket, a hajtás alulra kerüljön. Letakartam és még egy órát hagytam pihenni. Az utolsó 15 percben bekapcsoltam a sütőt, hogy felmelegedjen. Aztán közepesre vettem a lángot. Az újra kelt bagettek tetejét a tenyeremmel egy kicsit lenyomkodtam, így lesz amolyan bolti bagett formája. Lereszeltem egy adag sajtot, a tojás sárgáját pedig elkevertem egy kis vízzel, ezzel kentem le a bagetteket, majd megszórtam sajttal. Irány a sütő, ahol kb. 20-25 percet töltött. Nem tudok hőfokot írni, csak azt, hogy közepes lángnál. Figyelgetni kell. Amikor az alja aranybarna lett, és a sajt szépen rásült a tetejére, akkor kiszedtem és egy rácsra tettem, hogy teljesen meghűljenek. 


Nagy sikerélmény nekem ez a mai sütés, olyan lett, mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Sok helyen olvastam már ezt a receptet, videókat is láttam róla, de azt hiszem az alap gondolat innen származik:

https://kalcirecept.hu/sajtos-stangli/

Köszönet a receptért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése