2022. november 2., szerda

Csicseriborsós pirított gombasaláta


 Hozzávalók:

50 dkg csiperkegomba

1 doboz párolt csicseriborsó

1/2 csomag salátakeverék (amit szerettek)

2 db keményre főzött tojás

1 db mozarellagolyó

só, őrölt bors

olívaolaj

5 dkg vaj

Elkészítés: 

Első körben a gombának futottam neki. Én nem szoktam megtisztítani, csak alaposan megmosom. S bár a tönköket kitörögettem, nem mentek kárba, azt is felkarikáztam, a fejeket pedig nem túl vékonyan felszeleteltem. A vajat óvatosan serpenyőben felolvasztottam, majd beleszórtam a gombát, és nagy lángon pirítani kezdtem, hogy a nedvesség elpárologjon belőle, ne álljon llében. Éppen ezért nem is sóztam meg, csak már a végefelé, amikor szép aranybarna színt kaptak a szeletek. Ekkor jött rá a frissen őrölt bors is. Nem írok mennyiséget, mert ez ízlés kérdése, ki mennyire fűszerezi. Közben szűrőbe öntöttem, leöblítettem majd lecsepegtettem a csicseriborsót, és a pirult gombához téve jól átforgattam. Félre is tettem a serpenyőt, pihenőre ment. Tálalás előtt kb. egy jó fél órával vettem újra elő, mert azt szerettem volna, ha a saláta még ropog amikor esszük. Egy nagyobb tálba került hát a gombás csicseriborsó, rákockáztam a főtt tojásokat, hozzá tépkedtem a mozarellát és a salátaleveleket. meglocsoltam olivával és két villa segítségével óvatosan összeforgattam. Még egy pici só és bors, s máris lehetett tányérokra szedni, s bekanalazni. 


Keresztlányom nagy saláta kedvelő, így ha vendégségbe jöün hozzánk, mindig igyekszem meglepni valami új ízvilággal. Remélem most sem csalódott :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése