2022. november 15., kedd

Nyúl velesült savanyúkáposztával


 Hozzávalók:

60 dkg nyúlhús(volt benne comb és gerincdarab)

60-70 dkg savanyúkáposzta

pár  vékony szelet szalonna

só és frissen őrölt bors

fokhagymapor

szárított rozmaring

olaj

Elkészítés:

A fűszerekből ízlés szerint adagolva készítettem egy keveréket. Egy nagyobb jénai alját kikentem olajjal, s az egyszer átmosott, kicsit megvagdalt savanyúkáposztát elterítettem benne. a nyulat a fűszerkeverékkel alaposan átd9rzsöltem, a káposztaágyra fektettem, majd betakargattam a szalonna szeletekkel. Erre két ok miatt is szükség van. Egyrészt mert nagyon jó ízt ad az ételnek, másrészt mert a nyúl sovány hús, száraz lenne csak úgy simán sütve. Alufóliával lefedtem, majd a sütőbe tettem. Kb. 170 fokon sült húsz percet, aztán levettem róla a fóliát, és hagytam, hogy szép szint kapjon az étel. Tálalás előtt a husokat kiszedtem, és a tepsiben maradt káposztát átforgattam, hogy mindenhol átjárhassa a nyúlból és szalonnából kisülő szaft és zsiradék. Krumplipürével kínáltam. A káposzta miatt külön savanyúságot nem adtam hozzá, de aki szereti, kiegészítheti vele. 


A nyúl még mindig nagyon kedvelt alapanyag nálunk. Szerencsére a boltokban gyakran hozzá is jutunk, s néha sikerül tenyésztőtől is vásárolni. Sokféle elkészítési módot kipróbáltam már, mind bejött nekünk! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése