2022. december 11., vasárnap

Mézes puszedli2.


 Hozzávalók:

40 dkg liszt (én most a nagyi lisztek közül a mézeskalácshoz valót használtam, de sima finomliszt vagy teljes kiörlésű is megfelel)

25 dkg méz

1 ek. mézeskalács fűszerkeverék

1 db tojás

12,5 dkg margarin

1,5 dkg szódabikarbóna

Elkészítés:

Mivel én az összedolgozást a konyhai robotgépre bíztam kényelmesen (persze kézzel is gyorsan összeállítható a tészta) ezért annak az üstjébe mértem bele először a lisztet, a szódabikarbónát és a fűszerkeveréket. Összekevertem egy kanállal, majd belecsorgattam a mézet, hozzá ütöttem a tojást és bele daraboltam a szobahőmérsékletű margarint. Pár perc alatt össze is állt a tészta. Picit beliszteztem a kezemet, és egy gömböt formáztam belóle, amit folpackba csomagolva betettem másfél órára a hűtőbe, hogy ne legyen annyira ragacsos a massza. Közben egy tepsibe sütőpapírt tettem, a sütőt pedig 170 fokra előmelegítettem. kicsit nedves kézzel a lehűlt tésztából kisebb pinponglabdányi golyókat formáztam és a tepsire sorakoztattam. Nem szabad túl szorosan egymás mellé tenni, mert sütés közben még jól megnő majd. Kb. 10 perc kellett neki, hogy picit megrepedezzen a teteje, s szépen átsüljön a tészta.



Igazán gyerekbarát ez a puszedli, hiszen az elkészítéshet bevonhatjuk az apróbb kezeket is. Aki szereti, az esetleg a teljes kihülés után tehet rá cukormázat, én ennek nem éreztem szükségét. Az edagból harminc puszedli született. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése