2023. január 12., csütörtök

Egybesült sertéscomb


 Hozzávalók:

Kb. 80 dkg sertéscomb, olyan, ami szép egyben van

4 gerezd fokhagyma

2 fej hagyma

fűszerkeverék sertéssülthöz

1 ek. sertészsír

Elkészítés: 

Semmi extrát nem kell a dolgok mögé gondolni. A  húst alaposan bedörzsöltem a fűszersóval, majd a ketté vágott fokhagyma gerezdeket és kis nyílásokba a húsba dugdostam. A zsírt kicsit megolvasztottam, egy részét belecsorgattam egy sütőtálba. Erre tettem a húst, mellé pedig odaszórtam a cikkekre vagdalt hagymát. A maradék zsírral picit meglocsoltam a sertéscombot. Betoltam a sütőbe 180 fokra, és egy jó órán át ott is hagytam, bár közben egyszer azért a zsíros lével meglocsolgattam. Aztán kivettem egy deszkára kicsit pihenni a szépen megsült húsdarabot. A hagyma megégett, azt kidobtam. De nem is az volt a célom, hogy azt is megegyük, inkább csak azt akartam, hogy az ízét átadja a sültemnek. Éles késsel szépen felszeleteltem és tálra rendeztem az adagot. 


Őszintén megmondom, amolyan kényszer szülte ezt a sültet. Babgulyást főztem holnapra, és a férjem egybe rakta be a fagyasztóba a combot, s így ki kellett egy majdnem másfél kilós darabot emngedni. Plusz pörköltöt nem akartam, de eszembe jutott, hogy vacsorára és holnapi szendvicsbe milyen jó lesz majd vékonyra vágva egy kis zöld salátával, mártással. Néha ez is kell :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése