2023. január 17., kedd

Túrónudli

Hozzávalók:

50 dkg túró

20 dkg finomliszt

3 db tojás sárgája

1 csapott ek. cukor

egy nagy csipet só

2 ek. olvasztott margarin

+ forgatáshoz most nekem 10 dkg darált dió, 1 ek. cukorral elkeverve, és lekvár ízlés szerint

Főzővízbe sót és olajat tettem. 

Elkészítés:

A túrót egy tálba villával összetöröm, majd hozzá mérem a lisztet. Mehet bele a cukor és a só, végül az enyhén elkevert három tojássárgája. Kézzel alaposan összedolgozom, majd 10 percig állni hagyom. Eztután egy nagyobb tálcát finoman megszórok rétesliszttel, és kb cseresznyényi adagokat csípek le a tésztából, amit két tenyerem közt megsodrok egy kicsit. Ha készen vagyok a nudlikkal, akkor egy nagyobb lábosba sós-olajas vizet teszek oda főni. Ha gyöngyözni kezd, akkor úgy az egyharmadát beletszem a nudliknak. Hagyom, hogy addig főjjenek, míg a víz felszínére nem jönnek. Nem kell sok idő nekik. Ekkor egy szűrőkanállal jól lecsepegtetem, majd tálkába szedem őket. Ha mind kifőtt, akkor jöhet rá a cukros dió (vagy éppen pirított zsemlemorzsa, cukros mák) Tányérokra adagolva mindenki ízlése szerint meglocsolhatja lekvárral. 


Bevallom nem igazán terveztem előre ezt az ételt, de mivel volt a fagyóban egy nagyobb mennyiségű túróm, illet már vele valamit kezdeni.Így születtek meg ezek a nudlik, karalábélevessel tökéletes páros alkotva ebédre. Maceránsnak tűmik, pedig végtelenül egyszerű és gyors az elkészítése. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése