2023. január 12., csütörtök

Lapcsánka krumpliból és édesburgonyából

Hozzávalók:

50 dkg krunpli

2 közepes édesburgonya

2 nagyobb gerezd fokhagyma

1 csapott kk. őrölt bors

ízlés szerint ételízesítő vagy só

lisztből amennyit felvesz (ez erősen függ a krumplitól) de ne legyen se túl lágy, se túl betonszerű a massza. Én leginkább egy jó nokedli tésztához hasonlítanám. Az első sütésnél úgyis kiderül, ha valami gond van. Lehet még akkor picit lisztezni, vagy esetleg kevés vízzel higítani. Van aki tojást is tesz bele, én soha nem szoktam.

olaj a sütéshez. (nem literek, első körben kb. fél centi a serpenyőben, hogy pirulni is tudjon)

Elkészítés:

A krumplit és édesburgonyát meghámozzuk, lereszeljük. Darálni vagy turmixolni is lehet, de én szeretem, amikor a krumpliszálak kiállnak sütés után a lapcsánkából, mert azok a legropogósabb részek. :-) A fokhagyma gerezdeket is közé reszeljük, majd pár percig állni hagyjuk, hogy a felesleges nedvességet leönthessük róla. Utána lehet ízesíteni és lisztezni. Felmelegítjük az olajat, és kanállal kupacokat pakolunk bele a masszából, amit aránylag vékonyra el is terítünk. Mindkét oldalát szép ropogósra sütjük, majd papírtörlős tányérra szedjük, ami felszívja a felesleges olajat. Tálalni ízlés szerint lehet így simán is, de a fiam például tejföllel és reszelt sajttal szereti, mint a lángost. 


Nagyon könnyen elkészíthető étel a lapcsánka. S ha már unjuk krumpliból, olyankor lehet megbolondítani édesburgonyával, káposztával, cukkinivel és még ezernyi finomsággal. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése